Volkswagen Beetle
Trei versiuni , milioane de kilometri de teste si o armata de oameni implicati in proiect. Acestea sunt elementele fundamentale pentru geneza unui model cu totul special, ce avea sa marcheze puternic istoria automobilului.
Cei de la Reichverband Der Deutschen Automobilindustrie nu erau tocmai fericiti ca Porsche obtinuse proiectul . Nici ne este de mirare , pentru ca mai multe companii expusesera deja propriile concepte. Nu mai conta insa. Pe 22 iunie 1934 , RAI semna contractul prin care ii incredinta realizarea a trei prototipuri. Mai mult , daca acestea erau gata in 10 luni , urma sa primeasca o compensatie lunara de 20 000 Reich Marks. Erwin Komenda ,designer-sef al companiei Porsche , s-a apucat de treaba. Avea la indemana modelele deja realizate si trebuia doar, cu ajutorul celorlalti oameni din echipa Profesorului , sa realizeze un produs capabil sa raspunda cerintelor lui Hitler . Primele doua versiuni , V1 si V2 , au fost manufacturate in garajul vilei din Feuerbach , in apropiere de Sttudgart. V1 era dotat cu un motor cu doi cilindri in patru timpi , iar celalalt cu unul in doi timpi cu pistoanele dedublate . In ambele cazuri era vorba de propulsoare racite cu aer plasate in spate. Exista o diferenta si in ceea ce priveste tipul caroseriei , V1 fiind un model in cinci usi , in timp ce V2 era convertibil. Porsche nu era insa multumit. Komenda si-a continuat lucrul utilizand tunelul aerodinamic. S-a lucrat insa si la motor , rezultatul fiind un propulsor cu patru cilindri de 984 cmc , care oferea 23.5 CP la 3000 rpm.
Volkswagen Beetle V3
Motorul montat in spate , caroseria a carei forma era inspirata din cea a unei piaturi de apa , cutie cu patru rapoarte , suspensii independente pe toate rotile , elementele care aveau sa defineasca viitorul Beetle , aveau sa se regaseasca pe trei variante ale prototipului V3 , despre care se poate spune ca sunt primele exemplare din istorie.
Volkswagen Beetle V3
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu