Volkswagen si modele de razboi (anii 1940)

Beetle si modelele de razboi





       Pe masura ce se apropia razboiul , era evident ca structura de productie a fabricii urma sa fie adaptata nevoilor armatei. De altfel , Porsche a primit o comanda explicita pentru un model militar capabil sa faca fata si terenului accidentat.A folosit aceeasi platforma , diferente mecanice constand in trenul de rulare , diferentialul , filtrul de aer (capabil sa faca fata si in desert) sis garda la sol , care era aproape dubla.

     Pentru a reduce cat mai mult costurile , designul era minimalist , masina fiind practic realizata din panouri de otel. Evident , acest lucru a permis montarea unor panouri blindate extrem de utile in conditii de conflict.Astfel aparea Type 62 sau Kubelwagen , care mai avea o particularitate , faptul ca era vorba de un model convertibil, dotat cu un acoperis de panza folosit in cazul intemperiilor. Acesta afost introdus foarte rapid , dupa ce militarii s-au plans de lipsa unuio astfel de accesoriu care le-ar fi imbunatati viata in timpul gerurilor napraznice intalnite in nordul Poloniei.


VW Kuebelwagen 



         Kubelwagen nu beneficia de tractiune pe toate rotile , dar , gratie greutatii reduse si a diferentialului ZF blocabil , era extrem de manevrabil. In plus , era robust , consuma putin si se strica extrem de greu , motiv pentru care s-a bucurat de un imens succes in randul soldatilor . Ulterior , Porsche a mai realizat o varianta , Type 82 , cu osii , amortizoare si jante revizuite. Iar pana la finele razboiului a aexistat si o madificare legata de propulsor , in 1943 unitatea clasica de 985 cmc fiind inlocuita cu o capacitate de 1131 cmc.

      A existat si o versiune amfibie , Schwimmwagen(Type 128 si Type 166) , destinata exclusiv trupelor . Din punct de vedere mecanic se baza pe Kubelwagen , iar caroseria era realizata de Ambi Budd in Berlin. Beneficia de tractiune intregrala , era capabil sa mearga in apa cu aproape 10 kilometri la ora si sa fie ghidat cu ajutorul volanului si rotilor din fata.


     Printre modelele din acea perioada s-a numarat si Kommanderwagen (Type 87 E), care pastra linia modelului Beetle . Sa produs in numar foarte mic , fiind destinat cadrelor superioare ale armatei.


Volkswagen schwimwagen


Volkswagen type 87 e




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu