Volkswagen un proiect pentru Porsche

Un proiect pentru Porsche 


       Ferdinand Porsche si-a dorit mereu sa realizeze o masina accesibila , considerand ca numai un astfel de produs poate conduce la dezvoltarea fara echivoc a industriei auto. Finalmente , abtinut si finantarea de care avea nevoie pentru a reusi.





        Ferdinand Porsche era , inca de la inceputul carierei sale , intre cei care au sustinut ideea ca progresul industriei auto este legat de accesibilitatea automobilului. avea sa-si canalizeze mereu eforturile in aceasta directie.Orice proiect al sau , oricat de revolutionar , avea drept tel generarea de elemente menite sa fie incluse intr-un proiect de masina de serie mai mare. Principalul atu al acestui automobil trebuia sa fie costul redus al acestuia. Astfel incat , fie ca a fost vorba de Lohner-Porsche(1901) , cel dintai automobil cu tractiune integrala din istorie , 8/16 CP(1908) si Sacha(1921) , concepute pentru Austro-Daimler , 130 WO I (1928) pentru Daimler-Benz , Steyr XXX(1929) , Zundapp 12 (1931), sau NSU 32 (1933) , acesta era telul , o masina populara. Si , pana la urma , multe dintre elementele pe care le dezvoltase pentru modelele amintite aveau sa se regaseasca in proiectul Beetle.

Lohner - Porche 1970



          In 1931 , la doi ani dupa ce isi pierduse locul de munca la Steyr din pricina crizei , Ferdinand Porsche si-a deschis propria firma, la Stuttgard . Ii avea alaturi pe fiul sau , Ferry Porsche si pe avocatul Anton Piech , cumnatul sau (tatal lui Ferdinand , cel care avea sa devina intre 1993 si 2002 presedintele grupului). Echipa ii mai includea si pe Adolf Rosenberger (finante) , Karl Rabe (inginer-sef), Erwin Komenda(designer), Josef Kales (motoare), Josef Zahradnik (transmisie si suspensii), Franz Xaver Reimspiess si Josef Mick(specialisti in aerodinamica). Aceasta avea sa fie , practic , momentul de inceput al companiei Porsche. Primul proiect a fost designul unei masini de clasa medie pentru Wanderer.
        Au urmat si alte joburi si , daca latura materiala era asigurata , Ferdinand a revenit la ideea masinii populare care se cristalizase in anii din urma. Initial , si-a finantat proiectul din asigurarea sotiei. Apoi au venit banii de la Zundapp , care si-a pierdut interesul dupa ce a dat lovitura cu motocicletele,si NSU, care s-a speriat in momentul in care s-a pus probleme productiei de masa. Cele doua modele , Zundapp 12 si NSU 32 , erau o dezvoltare a liniei de design despre care Ferdinand povestise cu Hans Ledwinka de la Tatra , si care avea la baza ,, Studiul formelor rationale" elaborat de Charles-Edouard Jeanneret , cel care este mai cunoscut dupa pseudonimul sau ,,Le Corbusier".



Zundapp 12


NSU 32



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu