Se naste Beetle
Ramasese de ales uzina. Din nou au fost probleme. Cei de la Mercedes , care realizasera exemplarele de teste , au strambat din nas , spunand ca fiecare exemplar costase 8000 de Reichmarks , de 8 ori mai mult decat suma impusa de Hitler. In plus , la Salonul auto de la Berlin, Wilhelm von Opel facuse doua gafe consecutive in fata Fuhrerului. Mai intai il apelase ,, Her Hitler" si , in plus prezentase noul P4 (predecesorul Kadet-ului) drept ,,Volgswagen Opel" . Aceste fapte , dar si intentia de a produce sute de mi de exemplare anual au dus la decizia de a se construi o fabrica complet noua.
Pana la urma avea sa apara un adevarat orasel , KdF-Stadt. Pentru a gasi locatia potrivita , saptamani la rand, Bodo Lafferentz , cel care planifica acctivitatile KdF(Kraft Durch Freunde), Organizatia care se ocupa de timpul liber al membrilor Partidului Muncii, a survolat la mica altitudine zona din jurul Berlinului. Finalmente , s-a ales o zona nelocuita , pe care se cultiva sparanghel , de la Fallersleben , la 80 de kilometri de Hanovra si mai putin de 150 de Berlin. Aceasta era proprietatea Contelui von der Schumenberg, care locuia intr-un castel la Wolfsburg.
Parada Beetle Berlin
Cum vor arata liniile de productie stia Ferdinand Porsche , cel care fusese in SUA , de unde se intorsese si cu mai multi ingineri de origine germana dornici sa puna umarul la realizarea acestui proiect. Mai ramanea acum de gasit doar arhitectul . Albert Speer , cel care desenasa cele mai importante edificii naziste , l-a recomandat pe un discipol al sau , Peter Koller , pe care il remarcase dupa ce a castigat un concurs pentru reconstructia Zagrebului. Sarcina lui Koller era nu doar sa realizeze uzina , pe baza modelului ,,River Rouge" , folosit de Ford , ci si cladirile in care urmau sa locuiasca muncitorii. Planu de productie prevedea ca 10 000 de oameni sa munceasca in primul schimb si altii 7 000 in cel secund. In fapt , fabrica a ajung sa realizeze 400- 500 000 de masini pe an in 1954 , atunci cand numarul angajatilor ajunsese la 40 000 incluzand inginerii si persoanele din management.
Lucrarile au demarat pe 26 mai 1938 , fiin inaugurate cu mare pompa , in prezenta a peste 70 000 de persoane si 150 de jurnalisti straini . Planurile prevedeau pentru cladiri un stil functional , sa fie realizate din caramizi si urmau sa fie dispuse in forma literelei U , laturile avand o lungime de 1.5 kilometri . Ele au fost temporar intrerupte l;a finele lunii iulie, atunci cand muncitorii au fost detasati pentru realizarea liniei fortificate Siegried , situata la granita cu Franta , si au fost derulate ulterior in mai multe etape , oraselul fiind practic finalizat in decembrie 1941.
Fabrica de la Fallersleben
Fabrica de la Fallersleben
Fabrica de la Fallersleben
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu