Se naste Volgswagen Beetle
V3 a fost urmat , in 1937 , de alte 30 de exemplare , betezate Volgswagen 30 (a fost prima data cand si-a facut aparitia , oficial , aceasta denumire ) . Acestea au fost realizate in uzinele Daimler-Benz , pentru ca atelierrele porsche erau prea mici pentru a izbuti sa produca intr-un termen scurt atatea masini. Automobilele trebuiau testate si pentru ca Ferdinand Porsche a plecat in SUA , pentru a vedea fabrica Ford , testele au fost coordonate de fiul sau Ferry , care a beneficiat de sprijinul a 200 de soldati. Cel mai mare drive-test din istoria de pana atunci s-a derulat in vara lui 1937 , fiecare masina parcurgand minimum 50 000 de kilometri. Atunci cand verificarile s-au incheiat , masinile contabilizasera impreuna 2 400 000 de kilometri atat pe autostrazile cre incepeau sa impanzeasca Germania , cat si pe drumurile virajate din Alpi. Incercarile au costat 30 de milioane de Raich Marcks , ori , daca doriti , 1.7 milioane de dolari la cursul zilelor noastre. Meritase insa , pentru ca aceste incercari au probat robustetea masinii gandite de Ferdinand Porsche, un atribut pe care masina avea sa-l pastreze de-a lungul timpului.
Volkswagen 30
Iar in 1938 , cu prilejul Salonului de la Berlin , Hitler avea sa isi savureze succesul in stilul sau propagandistic tipic regimului sau : ,, Am promis o masina accesibila fiecarui german , iar aceasta a devenit realitate". Masina urma sa se produca in 400-500 000 de exempolare pe an. De unde insa atatia cumparatori? Pentru ca problema nu provenea neaparat din faptul ca oameni nu isi doreau o masina , ci mai degraba era legata de puterea de cumparare. Caci ,spre deosebire de America lui Ford T , germanul castiga de 10 ori mai putin. Hitler avea insa raspunsul in sistemul de rate. La acea vreme , salariul mediu era de 32 de Reichmarck pe saptamana , iar ideea era ca din aceasta suma sa fie platita saptamanal o rata de 4 marci.
Volkswagen 30
Volkswagen in Alpi
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu