Volkswagen si prima masina cu tractiune fata

Volkswagen produce prima masina cu tractiune fata 1970



Volkswagen , Audi si NSU ofera modelul K70


      Anul 1970 e consemnat ca unul de referinta in istoria marcii . In primul rand pentru ca atunci a avut loc preluarea de catre grup a celei mai mari firme de inchirieri auto din Germania , Selbstfahrer Union .



     Ulterior in 1988 compania a fuzionat cu Europcar , un alt nume celebru in domeniu. In acest mod , printr-un plan de investitii coerent , Volkswagen a reusit sa detina 50 % dintr-o companie ce activa in 8 tari europene , cu o flota proprie de aproximativ 40.000 vehicule . In al doilea rand , este primul an de colaborare in formula reunita intre Volkswagen , Audi si NSU . Rezultatele nu au incetat sa apara , primul fiind modelul K70 , ce constituia o adevarata premiera si totodata o piatra de hotar in istoria companiei . Modelul K70 a devenit primul automobil cu tractiune pe puntea fata si racire cu apa care a purtat sigla Volkswagen.


Volkswagen K70 



      Perceput practic ca un produs interimar ce anunta o noua generatie de modele Volkswagen , automobilul a fost asamblat la uzina din Salzgitter pana la iesirea sa din fabricatie in 1975. In paralel in aceeasi uzina erau produse grupurile propulsoare pentru modelul audi 100. Dificultatile de ordin financiar de la mijlocul anilor 1970 , unele resimtite si la nivel de economie globala , au determinat inchiderea pentru un an a uzinei , dar , ulterior , aceasta a devenit una dintre cele mai importante uzine producatoare de motoare ale grupului . Acelasi an a marcat incetarea productiei modelului 1500, dupa o perioada de fabricatie de 9 ani.

      In 1971 Volkswagen a achizitionat un procent de 75 % din actiunile Volkswagen Bruxelles SA , ce actiona ca importator al marcii in Belgia si care detinea o uzina cu capacitate de 400 de exemplare pe zi , construita chiar de importator . In acelasi an , tehnologia si service-ul produselor Volkswagen sunt imbunatatite cu ajutorul procesarii electronice a datelor.Acum toate modelele pot fi verificate din punctul de vedere al fiabilitatii operationale si functionale cu ajutorul diagnozei computerizate. Odata cu introducereaprimei centrale folosite la testele cu ajutorul computerului , atelierele de service Volkswagen sunt dotate progresiv cu computere.Tot procesarea datelor este cea care impulsioneaza domeniile cercetarii si dezvoltarii , favorizand aparitia unor noi initiative si ndispozitive de tipul sistemului de scanare automata folosit in designul caroseriilor.

Volkswagen K70 


Volkswagen K70 




           Celebra versatilitatea a lui Beetle s-a dovedit inca o data utila , de data aceasta in Mexic. In 1971 , conducerea administrativa a capitalei Mexico City se afla in cautarea unui mijloc ieftin de transport in comun care trebuia sa aiba suficient de mult loc pentru trei persoane . Volkswagen de Mexico a venit cu solutia cea mai convenabila in stilul simplu , specific lui Beetle . Pur si simplu au indepartat scaunul din dreapta fata , pentru ca pasagerii , clientii taxiului , sa aiba acces cat mai usor la locurile din spate.

       Aceasta solutie indrazneata a reusit sa impresioneze autoritatile mexicane care au acceptat propunerea . In acelasi an 500 de exemplare astfel modificate fusesera deja luate in primire de catre soferii lor care le-au si scos pentru prima data in oras intr-o lunga parada prin centru orasului. Ideea a fost atat de bine primita de catre mexicani incat , chiar si in prezent peste 80.000 de Beetle taxi circula pe soselele din tot Mexicul . Pentru a satisface uriasul volum de comenzi interne , uzina din Puebla a lucrat la capacitate maxima pe durata anilor '70. De aici au plecat exporturile catre America Centrala , Caraibe si Venezuela . Din 1978 , productia a fost concentrata mai ales pe exporturile catre Europa. Uzina din Puebla Mexico a reprezentat ultima locatie Volkswgen unde spiritul Beetle a fost tinut in viata pana la iesirea acestuia din productie.


Parada Beetle in Mexic



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu