Volkswagen si prima cifra-eveniment
In martie 1946 , pentru intaia data dupa razboi , fabrica reusea sa produca 1 000 de masini.
O iarna geroasa si criza in ceea ce priveste livrarile de metal i-au determinat pe Hermann Munch , cel care detinea functia de director general de la 1 august , si pe britanici sa opreasca productia in decembrie , pentru o perioada de trei luni. Productia avea sa se reia in luna martie. Un eveniment cu adevarat notabil avea sa se consemneze insa pe 8 august 1947 , atunci cand ,,Pon's Automobilhandel" din Amersfoort a devenit importator autorizat pentru Olanda. Prima operatiune de export avea sa se consemneze in luna octombrie a aceluias an , atunci cand in tara amintita aveau sa ajunga cinci exemplare Volkswagen sedan. Pana la finele anului cota ajungea la 56 de unitati , dar , in anul imediat urmator , avea sa creasca deja la 4500. Este adevarat , intre timp fusesera semnate contracte cu firma lui Walter Haefner, Neue Amag AG , care prelua operatiunile din Elvetia , cu Anciens Etabilissements D'leteren Freres in Belgia , ca si altele in Luxemburg , Suedia , Danemarca sau Norvegia.
Volkswagen si masina cu numarul 1000
Fabrica este preluata de germani
Raportul ,,Investigation into Design and Performance of the Volgswagen" dadea castig de cauza masinii englezesti si l-a determinat pe Churchill sa spuna ca Beetle n-are nici un viitor . In februrie 1947 nici Henry Forf II nu s-a arat mai entuziast. Decizia sa a fost insa de ordin politic , acesta apreciind ca fabrica este mult prea aproape de linia sovietica . Acest lucru i-a determinat sa spuna ,, nu " si pe australieni , casi pe francezi , care , este adevarat , propuneau prin intermediul lui Citroen 2CV un rival pentru Beetle.
Citroen 2CV
Astfel , pe 8 octombrie 1949 , germanii preluau Volkswagen , iar Hirst parasea Wolfsburg. Fostii colegi au dorit sa-i faca drept cadou o masina , dar aceasta nu a acceptat . A primit , in replica , un model la scara , pentru care , se spune , s-a cheltuit mai mult decat pentru modelul real. Hirst avea sa conduca primul Beetle abia spre finalul vietii , in anii '80 , dupa ce masina a fost produsa si in varianta cu volan pe dreapta , pentru piata engleza.
In acelasi an , pe 1 iulie , fusese infiintat Volkswagen-Finanzierungs GmbH" , o firma insarcinata sa ofere imprumuturi pentru clienti si dealeri . Masura era menita sa conpenseze insuficienta forta economica a pietei locale si sa permita cresterea numarului de unitati vandute. In plus, Volkswagen a pus in aplicare un plan social special. Toti angajatii de peste 25 de ani care ramaneau patru ani in cadrul companiei beneficiau de un supliment la pensie. Iar in cazul decesului angajatului , sotia primea jumatate din suma lunara. Acestea erau numai cateva dintre precizarile planului social , care mai cuprindea si asigurari in caz de invaliditate sau deces.
Volkswagen 1100
Volkswagen Convertible 1949
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu