Volkswagen si masina cu numarul 1000

Volkswagen si prima cifra-eveniment


In martie 1946 , pentru intaia data dupa razboi , fabrica reusea sa produca 1 000 de masini.



       Evenimentul a fost celebrat cu fast. Si existau motive , pentru ca , pana la inceputul lui 1948 , cam aceasta a fost cifra masinilor care paraseau fabrica de la Wolfsburg. Distributiase realiza prin intermediul a 10 firme care beneficiau de 28 de spatii de vanzare. Insa lucrurile n-au mers foarte bine.



       O iarna geroasa si criza in ceea ce priveste livrarile de metal i-au determinat pe Hermann Munch , cel care detinea functia de director general de la 1 august , si pe britanici sa opreasca productia in decembrie , pentru o perioada de trei luni. Productia avea sa se reia in luna martie. Un eveniment cu adevarat notabil avea sa se consemneze insa pe 8 august 1947 , atunci cand ,,Pon's Automobilhandel" din Amersfoort a devenit importator autorizat pentru Olanda. Prima operatiune de export avea sa se consemneze in luna octombrie a aceluias an , atunci cand in tara amintita aveau sa ajunga cinci exemplare Volkswagen sedan. Pana la finele anului cota ajungea la 56 de unitati , dar , in anul imediat urmator , avea sa creasca deja la 4500. Este adevarat , intre timp fusesera semnate contracte cu firma lui Walter Haefner, Neue Amag AG , care prelua operatiunile din Elvetia , cu Anciens Etabilissements D'leteren Freres in Belgia , ca si altele in Luxemburg , Suedia , Danemarca sau Norvegia.


Volkswagen si masina  cu numarul 1000



Fabrica este preluata de germani


       Dupa ce au preluat controlul fabricii , britanicii s-au gandit ca trebuie sa gaseasca o companie din tarile aliate care sa preia aceasta marca. Morris a spus nu. Apoi , William Rootes , care conducea Rootes Group , a realizat un studiu comparativ intre Beetle si Hillman minx Mk III , un automobil britanic cu motor de 1185 cmc si 30 CP plasat in spate , ce se fabrica din 1932.

      Raportul ,,Investigation into Design and Performance of the Volgswagen" dadea castig de cauza masinii englezesti si l-a determinat pe Churchill sa spuna ca Beetle n-are nici un viitor . In februrie 1947 nici Henry Forf II nu s-a arat mai entuziast. Decizia sa a fost insa de ordin politic , acesta apreciind ca fabrica este mult prea aproape de linia sovietica . Acest lucru i-a determinat sa spuna ,, nu " si pe australieni , casi pe francezi , care , este adevarat , propuneau prin intermediul lui Citroen 2CV un rival pentru Beetle.


Citroen 2CV


         Singura varianta , una pe care , este foarte adevarat , o imbatisa cu tarie si Hirst ,era ca fabrica sa fie data inapoi germanilor. Nu era insa un lucru simple. Proprietar era Partidul Muncii , care acum era ilegal. Ferdinand Porsche , fiul sau , Ferry , ca si Anton Piech fusesera arestati pentru colaborationism si chiar daca fusesera rapid eliberati , nu era momentul sa se redeschida discutia privind rolul lor in razboi . Asa ca a fost aleasa solutia de a ceda uzina spre administrare Guvernului Saxoniei Inferioare , iar director a ramas Heinrich Nordhoff , cel care fusese numit in functie pe 7 noiembrie 1947 si isi preluase atributiile in mod efectiv la 1 ianuarie 1948 . Nordhoff ii fusese recomandat lui Hirst de un coleg. El lucrase pentru Bmw si Opel si izbutise sa paraseasca Berlinul cu numai cateva ore inainte ca rusii sa aresteze si sa deporteze tot staff-ul companiei Opel.

      Astfel , pe 8 octombrie 1949 , germanii preluau Volkswagen , iar Hirst parasea Wolfsburg. Fostii colegi au dorit sa-i faca drept cadou o masina , dar aceasta nu a acceptat . A primit , in replica , un model la scara , pentru care , se spune , s-a cheltuit mai mult decat pentru modelul real. Hirst avea sa conduca primul Beetle abia spre finalul vietii , in anii '80 , dupa ce masina a fost produsa si in varianta cu volan pe dreapta , pentru piata engleza.

    In acelasi an , pe 1 iulie , fusese infiintat Volkswagen-Finanzierungs GmbH" , o firma insarcinata sa ofere imprumuturi pentru clienti si dealeri . Masura era menita sa conpenseze insuficienta forta economica a pietei locale si sa permita cresterea numarului de unitati vandute. In plus, Volkswagen a pus in aplicare un plan social special. Toti angajatii de peste 25 de ani care ramaneau patru ani in cadrul companiei beneficiau de un supliment la pensie. Iar in cazul decesului angajatului , sotia primea jumatate din suma lunara. Acestea erau numai cateva dintre precizarile planului social , care mai cuprindea si asigurari in caz de invaliditate sau deces.


Volkswagen 1100


        In paralel cu varianta de export VW 1100 intra in productie Beetle Convertible , realizat de Hermuller. Spre deosebire de versiunile care aveau sa urmeze , acesta era un model cu doua locuri cu acoperis textil care se putea decapota complet. Hebmuller a avut 2000 de comenzi , dar , din pricina unui incendiu gigant consemnat in vara lui 1949 , n-a fost in masura sa livreze decat cateva sute de exemplare. Ulterior , Volkswagen avea sa colaboreze cu Karmann . Parteneriatul a demarat chiar in ultimul trimestru din 1949 , cu un convertibil cu patru locuri , si avea sa devina permanent.


 Volkswagen Convertible 1949


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu