Presedintii Volkswagen
Heinrich Nordhoff a fost primul presedinte al Volkswagen , de el legandu-se ascensiunea marcii intre cele mai importante nume ale lumii auto.
Heinrich Nordhoff
Cand a sosit la Wolfsburg , Heinrich Nordhoff n-avea casa si era somer . Se bucura insa de o buna reputatie. Si aceasta pentru ca imediat dupa ce a terminat colegiul tehnic din Berlin , perioada in care a facut parte din fratia Askania-Burgundia , in care , de-a lungul timpului , s-au regasit mai multi cancelari ai Germaniei , a inceput sa lucreze pentru BMW de motoare pentru avioane si , ulterior , pentru Opel. Finalul razboiului l-a prins chiar aici si a izbutit sa fuga cu numai cateva ore inainte ca sovietici sa aresteze si sa deporteze tot staff-ul Opel din Berlin. S-a mutat la Hamburg si se intretinea executand mici reparatii intr-un atelier privat. Acolo l-au gasit Radclyff si Hirst carora le fusese recomandat de catre un angajat al fabricii din Wolfsburg , care-l cunoscuse anterior.
Nu stia nimic despre Volkswagen , dar a acceptat neconditionat sa lucreze cu britanicii. In momentul in care a vazut fabrica afectata de bombardamente si de lipsa materiilor prime , le-a spus muncitorilor: ,,Suntem in rahat pana la gat. Fie vom reusi sa iesim , fie ne vom scufunda definitiv" Si s-a pus pe treaba. Iar atunci cand germanii au preluat uzina , a trecut la conducerea companiei , transformand-o , in doua decenii , dintr-o marca avand in portofoliu un produs si o uzina distrusa , intr-un fenomen al industriei auto.
Heinrich Nordhoff
Apoi a inceput sa cucereasca , una dupa cealalta , pietele de pe intreg globul. Frara indoiala , cel mai important pariu al sau a fost cel legat de SUA , unul pe care si cu ajutorul lui Horst Hahn , managerul sau favorit, pe care l-a numit in fruntea Volkswagen America , avea sa-l castige. Si asta in pofida opiniei scepticilor , care nu-i acordau nici o sansa.
Kurt Lotz al doilea presedinte Volkswagen
Acesta este si motivul pentru care a achizitionat NSU, o firma de la care putea prelua expertiza in ceea ce priveste motoarele racite cu apa, montate in fata , ca si tractiunea fata , care puteau permite modelelor Volkswagen sa reziste concurentei. Noul proiect , demarat in 1969 , avea sa se transforme , dupa ani de lucru , intr-un model de referinta pentru Volkswagen , dar si pentru industria auto : Golf. Lotyz n-a mai apucat insa sa-si vada implinit proiectul. Incapabil sa se mentina in fruntea companiei , el a emisionat in 1971 , fiind inlocuit de Rudolf Leiding , cel care avea sa conduca firma timp de partu ani. El a izbutit sa lanseze Golf-ul , in iunie 1974 , apoi sa-l duca in America , sapte luni mai tarziu.
Aceste mutari aveau sa salveze compania , mult prea mult timp legata exclusiv de Beetle , de la un iminent colaps financiar.
Rudolf Leiding al treilea presedinte Volkswagen
Volkswagen Rabbit
Toni Schmucker al IV-lea presedinte Volkswagen
Carl Hahn al V-lea presedinte Volkswagen
Intors in Germania , avea sa paraseasca firma Volkswagen in 1973 pentru a conduce compania Continental , dar dupa 9 ani a revenit la prima dragoste , preluand cea mai importanta functie in firma de la Wolfsburg. In perioada in care a condus compania vanzarile anuale au crescut pana la 3.5 milioane de exemplare , Volkswagen a preluat Seat si , ulterior Skoda. Expansiunea , dar si faptul ca Hahn n-a putut tine sub control costurile de productie si dezvoltare au facut ca Volkswagen sa inceapa sa piarda bani la finele anilor '80 , astfel incat a fost nevoit sa cedeze conducerea companiei lui Ferdinand Karl Piech.
Ferdinand Karl Piech al VI-lea presedinte Volkswagen
A lucrat pentru Porsche intre 1963 si 1971 , contribuind la dezvoltarea lui 906 si 917, apoi , la Audi doua decenii , de numele sau fiind legate modele precum Audi 80 , Audi 100 sau Audi Quattro, legendarul bolid din WRC. In 1993 a venit la Volkswagen in locul lui Hahn si a ramas in functie pana la sfarsitul anului 2002 , atunci cand a schimbat locul de presedinte al companiei cu cel de Supervisory Board. Piech a primit in 1999 titlul de Car Executive of the Century, a izbutit sa faca din Volkswagen si Audi marci de succes si , in plus , a fost cel care a adus in cadrul grupului marci precum Lamborghini , Bugatti sau Bentley. Tot de numele Piech se leaga revitalizarea operatiunilor din America , prin intermediul lui New Beetle sau a celei de-a patra generatii a lui Jetta , dar si proiectul Veyron.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu