Volkswagen si presedintii

Presedintii Volkswagen


Heinrich Nordhoff a fost primul presedinte al Volkswagen , de el legandu-se ascensiunea marcii intre cele mai importante nume ale lumii auto.


      Pana astazi , i-au urmat in fruntea companiei alte sapte nume , incluzandu-l aici si pe Martin Winterkorn , liderul marcii incepand cu 2007.


Heinrich Nordhoff 


         Cand a sosit la Wolfsburg , Heinrich Nordhoff n-avea casa si era somer . Se bucura insa de o buna reputatie. Si aceasta pentru ca imediat dupa ce a terminat colegiul tehnic din Berlin , perioada in care a facut parte din fratia Askania-Burgundia , in care , de-a lungul timpului , s-au regasit mai multi cancelari ai Germaniei , a inceput sa lucreze pentru BMW de motoare pentru avioane si , ulterior , pentru Opel. Finalul razboiului l-a prins chiar aici si a izbutit sa fuga cu numai cateva ore inainte ca sovietici sa aresteze si sa deporteze tot staff-ul Opel din Berlin. S-a mutat la Hamburg si se intretinea executand mici reparatii intr-un atelier privat. Acolo l-au gasit Radclyff si Hirst carora le fusese recomandat de catre un angajat al fabricii din Wolfsburg , care-l cunoscuse anterior.

       Nu stia nimic despre Volkswagen , dar a acceptat neconditionat sa lucreze cu britanicii. In momentul in care a vazut fabrica afectata de bombardamente si de lipsa materiilor prime , le-a spus muncitorilor: ,,Suntem in rahat pana la gat. Fie vom reusi sa iesim , fie ne vom scufunda definitiv" Si s-a pus pe treaba. Iar atunci cand germanii au preluat uzina , a trecut la conducerea companiei , transformand-o , in doua decenii , dintr-o marca avand in portofoliu un produs si o uzina distrusa , intr-un fenomen al industriei auto.


Heinrich Nordhoff


      Nordhoff a creeat mai intai trei departamente: productie , personal si financiar. Apoi , a mai realizat inca unul , de relatii publice , pe care i l-a incredintat lui Frank Novotny. A semnat rapid un contract cu Porsche , pentru a se asigura de continuarea proiectului Beetle , si i-a garantat acestuia plata a 10 marci pentru fiecare exemplar vandut. Le-a oferit angajatilor salarii si beneficii , cursuri de specializare si programe sociale , la capitolul din urma fiind incluse si casele.

     Apoi a inceput sa cucereasca , una dupa cealalta , pietele de pe intreg globul. Frara indoiala , cel mai important pariu al sau a fost cel legat de SUA , unul pe care si cu ajutorul lui Horst Hahn , managerul sau favorit, pe care l-a numit in fruntea Volkswagen America , avea sa-l castige. Si asta in pofida opiniei scepticilor , care nu-i acordau nici o sansa.

Kurt Lotz al doilea presedinte Volkswagen

           Dupa aproape doua decenii , in 1967 , dupa ce a suferit un atac de cord , anunta ca de la inceputul anului locul sau avea sa fie luat de Kurt Lotz . A mai lucrat doar cateva luni , a predat stafeta , apoi , macinat de boala, avea sa moara. Inlocuitorul sau , Lotz , considerat un copil minune al industriei auto germane, si-a propus , imediat dupa ce a fost instalat in fruntea companiei , sa schimbe fata marcii , mai ales ca Beetle nu mai reusea sa contracareze cu succes ofensiva noilor modele mici de pe piatele din Europa si SUA.
         Acesta este si motivul pentru care a achizitionat NSU, o firma de la care putea prelua expertiza in ceea ce priveste motoarele racite cu apa, montate in fata , ca si tractiunea fata , care puteau permite modelelor Volkswagen sa reziste concurentei. Noul proiect , demarat in 1969 , avea sa se transforme , dupa ani de lucru , intr-un model de referinta pentru Volkswagen , dar si pentru industria auto : Golf. Lotyz n-a mai apucat insa sa-si vada implinit proiectul. Incapabil sa se mentina in fruntea companiei , el a emisionat in 1971 , fiind inlocuit de Rudolf Leiding , cel care avea sa conduca firma timp de partu ani. El a izbutit sa lanseze Golf-ul , in iunie 1974 , apoi sa-l duca in America , sapte luni mai tarziu.
      Aceste mutari aveau sa salveze compania , mult prea mult timp legata exclusiv de Beetle , de la un iminent colaps financiar.

Rudolf Leiding al treilea presedinte Volkswagen


       Leiding a plecat in 1975 , fiind inlocuit de Toni Schmucker. La numai un an dupa instalarea sa, in septembrie 1976, Schumucker a scris istorie, semnand un acord prin care Rabbit(versiunea americana a lui Golf) urma sa fie produs in fabrica New Stanton din Pennsylvania , Volkswagen devenind astfel prima companie non-americana care isi realiza masinile in SUA.

Volkswagen Rabbit



Toni Schmucker al IV-lea presedinte Volkswagen


        Era o mutare care avea profunde ratiuni economice , pentru ca marca incepuse sa se aprecieze in raport cu dolarul si Volkswagen avea nevoie de aceasta fabrica , inaugurata pe 10 aprilie 1978 , pentru a reduce pretul lui Rabbit. Sub Schmucker insa , Volkswagen a pierdut teren in fata firmelor nipone , in special pe piata din SUA , si , dupa ce a sufertit un atac de cord in 1981 , a fost obligat sa demisioneze un an mai tarziu , fiind inlocuit de dr. Carl Hahn , omul de incredere al lui Nordhoff.


Carl Hahn al V-lea presedinte Volkswagen


          Hahn s-a nascut langa Chemnitz (Karl-Marx-Stadt in perioada RDG) intr-o familie care avea legatura cu industria auto , tatal sau fiind manager la DKW si Auto Union. A studiat administrarea afacerilor la Koln si Zurich , economie si politica in Marea Britanie si Franta , apoi si-a luat doctoratul in economie la Berna . A ajuns la Volkswagen in 1953 , ca asistent a lui Nordhoff , si a preluat departamentul de export. Din acea pozitie a fost promovat in 1958 sef al Vplkswagen America , acolo unde , un an mai tarziu , a lansat celebra campanie de advertising realizata de Doyle Dane Bernbach, care a intrat in legenda. A ramas in SUA pana in 1965 si avea sa fie supranumit ,,Mr. Volkswagen". In 1965 s-a casatorit cu cumnata scriitoarei Danielle Steel , cu care a avut patru copii.

       Intors in Germania , avea sa paraseasca firma Volkswagen in 1973 pentru a conduce compania Continental , dar dupa 9 ani a revenit la prima dragoste , preluand cea mai importanta functie in firma de la Wolfsburg. In perioada in care a condus compania vanzarile anuale au crescut pana la 3.5 milioane de exemplare , Volkswagen a preluat Seat si , ulterior Skoda. Expansiunea , dar si faptul ca Hahn n-a putut tine sub control costurile de productie si dezvoltare au facut ca Volkswagen sa inceapa sa piarda bani la finele anilor '80 , astfel incat a fost nevoit sa cedeze conducerea companiei lui Ferdinand Karl Piech.


Ferdinand Karl Piech al VI-lea presedinte Volkswagen


      Piech , nepotul lui Ferdinand Porsche si fiul lui louise Piech , sora lui Ferry Porsche , si-a luat licenta in inginerie auto la Zurich , tema de masterat fiind legata de dezvoltarea unui propulsor pentru Formula 1.

      A lucrat pentru Porsche intre 1963 si 1971 , contribuind la dezvoltarea lui 906 si 917, apoi , la Audi doua decenii , de numele sau fiind legate modele precum Audi 80 , Audi 100 sau Audi Quattro, legendarul bolid din WRC. In 1993 a venit la Volkswagen in locul lui Hahn si a ramas in functie pana la sfarsitul anului 2002 , atunci cand a schimbat locul de presedinte al companiei cu cel de Supervisory Board. Piech a primit in 1999 titlul de Car Executive of the Century, a izbutit sa faca din Volkswagen si Audi marci de succes si , in plus , a fost cel care a adus in cadrul grupului marci precum Lamborghini , Bugatti sau Bentley. Tot de numele Piech se leaga revitalizarea operatiunilor din America , prin intermediul lui New Beetle sau a celei de-a patra generatii a lui Jetta , dar si proiectul Veyron.

Bernd Pischetrsrieder al VII-lea presedinte Volkswagen


       Locul lui Piech a fost luat de Bernd Pischetrsrieder , un inginer scolit la Munchen care si-a inceput cariera la BMW, companie la care a si detinut functia de chairman intre 1993 si 1999 . Rezultatele obtinute in aceasta perioada l-au propulsat pe 16 aprilie 2002 in fruntea Volkswagen , companie pe care a condus-o pana pe 7 noiembrie 2006 , atunci cand a anuntat ca se retrage la finele anului. Pischetrsrieder , cel care este var cu Sir Alec Issigonis , creatorul lui Morris Minor si al lui Mini , i-a lasat locul incepand cu 1 ianuarie 2007, lui Martin Winterkorn , mult laudatul sef al diviziei Audi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu