Volkswagen intra oficial in SUA (1955)

Volkswagen intra in SUA



       Volkswagen ramane fidel ideii de a oferi o protectie sociala de invidiat angajatilor sai si decide sa le ofere salariul intreg angajatilor chiar si pe perioada in care acestia erau bolnavi.Decizia venea in 10 februarie , dar reprezenta practic o recunoastere in avans a meritelor angajatilor , care , alaturi de management , aveau sa celebreze pe 5 august atingerea cifrei de un milion de exemplare produse la Wolfsburg.


      In iulie , se fondeaza Volkswagen United States Inc. , companie al carei scop initial era acela de a realiza studii de piata. Alianta cu Studebaker si packard a oferit sansa achizitiei ubei fabricimoderne,care era dotata la cel mai inalt nivel. Era vorba de uzina din New Brunswick(New Jersey). Planurile de productie au fost insa abandonate insa foarte rapid, in urma unui studiu legat de costuri care arata ca salariile mari ce trebuiau platite in SUA nu ar fi permis producerea unei masini identice calitativ cu cea germanafara cresterea costurileo. Urmarea- Volkswagen United States a fost inlocuita de alta firma , Volkswagen of America , cu sediul la Newarck(New Jersey), care trebuia sa isi asume doar responsabilitatea vanzarii. Inca din primul an de activitate efectiva , 1956 , aceasta izbutea sa comercializeze 42.884 de autoturisme si 6.666 de exemplare Transporter , cifre mai mult decat respectabile.


VOLKSWAGEN IN SUA

       Chevrolet lansase Corvette, Ford aveau Thunderbird , iar Chrysler semnase un contract cu Ghia pentru un coupe. Constructorul american a renuntat insa la proiect.Tot atunci Volkswagen le ceruse celor de la Karmann, caroserierul care realiza versiunea cabrio a lui Beetle, sa ii sprijine in conceperea unui automobil care sa ofere un plus important la capitolul imagine. Karmann a apelat la Ghia , iar italienii le-au oferit schitele realizate pentru Chrysler . Liniile suple si atentia acordata detaliilor i-au satisfacut pe cei de la Volkswagen , astfel ca modelul coupe Kermann-Ghia era prezentat oficial iar din luna august intra in productie.Carosierul s-a folosit in continuare de platforma lui Bettle . Modelul s-a produs pana in 1974.


Karmann-Ghia


Karmann - Ghia


Karmann - Ghia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu