Volkswagen lanseaza Passat

Volkswagen lanseaza Passat


Passat era o moderna simbioza intre un hatchback si o berlina care inlocuia modelele 1600 si 411


          Anul 1973 , cel in care Willy Brant era numit in functia de cancelar al Germaniei , cand Hillary Rodham si prietenul ei Bill Clinton isi dadeau examenele la Facultatea de Drept a Universitatii din Yale , cand Roger Moore salva lumea personificandu-l pe James Bond sau cand IBM introducea pe piata prima discheta magnetica revolutionand era computerelor personale , a fost si anul in care Volkswagen lansa pe piata inlocuitorul modelelor 1600 si 411.



        Era vorba de Passat , o moderna simbioza intre un hatchback si o berlina , capabila sa primeasca 5 persoane la bord. Motorul noului model era racit cu apa si asezat longitudinal in fata , transmisia realizandu-se tot prin aceeasi punte. Un lucru senzational de altfel , pentru ca in afara de modelul K70 , motorul boxer racit cu aer si montat in spate , dominase istoria Volkswagen.


Volkswagen 1600



        Bineinteles ca Broscuta a ramas in productie , dar in timp ce aceasta reprezenta latura traditionala a companiei , viitorul ii apartinea , in mod sigur , noului model ,prin prisma comportamentului superior si al intregului concept al caroseriei. Masina era una mult mai bine proportionata datorita distributieimaselor si dispunea de versiuni cu doua sau patru usi. Propunea trei motoare pe benzina , avand puteri cuprinse intre 55 si 110 cai putere , cifre impresionate daca avem in vedere specificatiile Broscutei .

      Din punct de vedere tehnic , masina se apropia foarte mult de Audi 80 si era produsa cu respectarea sistemului de constructie unitara. Aceasta presupunea rationalizarea considerabila prin folosirea unor piese si subansamble standardizate pentru mai multe modele. Sistemul a fost impus in vederea atenuarii efectelor crizei din ce in ce mai acute a petrolului , dar si a celor cauzate de intreaga recesiune globala ce ameninta lichiditatile companiei . Totusi , pe majoritatea pietelor internationale Volkswagen conducea detasat in topul vanzarilor de automobile.

      Dupa ce prima faza , cea a rationalizarii , a fost finalizata , Volkswagen s-a concentrat pe problema revigorarii exporturilor , aflate intro continua scadere . In primul rand s-a dorit improspatarea imaginii Broscutei prin creearea unor editii speciale , majoritatea tintind catre segmentul tinerilor cumparatori. Astfel au aparut Jeans Beetle , City Beetle , Big Beetle si nu in ultimul rand Yellow si Black Racer. Acesta din urma , desi propulsat de un motor de serie , se distingea prin coloritul inedit , prin jantele de 15 inch , scaunele profilate si volanul sport. Adoua directie a fost aceea a deschiderii unei uzine in Statele Unite , in vederea reducerii preturilor produselor vandute de piata americana. Aceasta solutie s-a dovedit benefica in conditiile in care cererea locala de masini economice era de cativa ani intr-o continua crestere.


Volkswagen Passat 1970


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu