Volkswagen in anii 1974 si 1975
Volkswagen lanseaza Golf (1974)
Pana la acest moment Volkswagen dispunea de piete serioase de vanzare a masinilor , obisnuite cu acele caracteristici ce au facut sigla germana cunoscuta in intreaga lume: fiabilitate ,robustete , simplitate si nu in ultimul rand unicitate. In plus , Beetle putea fi masina oricui : a pasionatilor sau a boemilor. Cu toate acestea , lunga perioada de fabricatie alaturi de o diminuare a vanzarilor pe plan global a determinat conducerea companiei sa se gandeasca la un inlocuitor pentru Beetle . Sub aceste auspicii , factorii de decizie din cadrul firmei erau constienti de faptul ca inlocuitorul lui Beetle va vi cel care va purta greul vanzarilor , in ciuda lansarii pe piata a Passat-ului cu numai un an mai devreme. De aceea si-au concentrat toate eforturile in slujba identificarii celei mai bune solutii in acest sens. In urma analizarii diferitelor propuneri , dintre care unele insistau pe mentinerea motorului amplasat in spate , cea mai buna solutie a fost considerata cea propusa de Giorgetto Giugiaro. Desi proiectul reprezenta un hatchback ceea ce nu era tocmai un element de noutate , totusi originalitatea cu care a fost interpretat acest concept de catre designerul italian a fost cea care a cucerit staff-ul Volkswagen , hotarandu-se intrarea in productie. Cu toate ca era vorba de un automobil complet nou , masina a primit o mostenire pretioasa de la predecesorul sau: unicitatea.
In momentul in care exemplarul purtand numarul 1 a fost prezentat presei in luna mai 1974 , Volkswagen Golf incorpora deja acele calitati specifice ce urmau sa-l faca celebru: exista acel stalp C debordand de dinamism , propunea o inegalabila variabilitate in cadrul segmentului sau de piata , dispunea de motoare agile si nu in ultimul rand de siguranta cu un sasiu cat se poate de neutru combinat cu tractiunea pe fata. Inca de la lansarea sa oficiala Golf-ul a reprezentat un succes enorm. Presa l-a aclamat indelung , iar publicul s-a grabit in showroomurile dealerilor pentru a face comenzi , mai multe decat si-ar fi inchipui conducerea vreodata. Solutia adoptata se dovedise una de bun augut , intrecand orice fel de asteptari . A devenit aproape imediatcea mai bine vanduta masina din Germania , cu toate ca modelului Scirocco i-a fost atribuit titlul de ,,Masina Anului". Golf-ul a repurtat un succes enorm si in Anglia in conditiile in care pe acesata piata exista un concurent serios adica Austin Alegro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu