Debarcare in lumea noua
Primit cu reticenta la prima sa aparitie in America , Beetle avea sa sa ajunga , in mai putin de douadecenii , un automobil-simbol. Si aceasta chiar daca nu intrunea caracteristicile tipice masinilor care aveau cautare pe aceasta piata.
Primul Beetle a ajuns in America pe 17 ianuarie 1949, atunci cand in portul New York acosta vaporul Westerdam la bordul caruia se afla un exemplar adus de Ben Pon, omul de afaceri care fusese primul importator oficial (pentru tara sa natala si Belgia).In acest moment , in SUA se inregistrau doua tendinte importante .Una era aceea legata de faptul ca societatea incepea sa puna accentul sa puna accentul pe consumul , motiv pentru care se inregistrau cereri enorme pentru orice produs , de la cele de uz casnic , la haine si automobile. O alta era aceea care spunea ca omul nu mai are timp pentru sine , nici macar sa manance. Este , de altfel , momentul in care se dezvolta fast-food-urile , iar McDonald's devine un fenomen.Masina ? Era un obiect pe care si-l dorea oriceamerican. Ideea era insa ce aceasta trebuia sa aiba doua caracteristici importante :sa fie impozanta si puternica . Masina medie americana , precum un Ford Victoria , costa 1925 de dolari , avea un motor V8 de 3,9 litri si 100 CP. ideea ,,ride" era , prin excelenta, un fetis al consumatorului. Volkswagen Beetle nu avea deci calitatile cerute. In plus ,presa l-a prezentat drept ,,Masina lui Hitler" , lucru care, evident , atat de aproape de finalul razboiului , reprezenta o serioasa antireclama.
Ford Victoria
Cateva luni mai tarziu a fost randul lui Nordhoff sa-si incerce norocul. A zburat la New York cu o geanta plina de brosuri si l-a cautat pe Max Hoffman , un dealler de origine germana care vindea masini europene in Mississippi. La convins pe acesta sa adauge pe lista sa , alaturi de modelele Jaguar si Porche , si Volkswagen. Beetle era oferit in patru versiuni-Standard, De Luxe , De Luxe cu acoperis de sticla si cabrio- , iar preturile variau intre 1280 si 1997 de dolari . Hoffman a vandut doua masini pana la finele lui 1949, 330 de exeemplare un an mai tarziu si 980 de unitati in 1953 . Era momentul in care Nordhoff era convins ca exista potential pentru masina sa in America. Si in 1955 punea bazele Volkswagen in America.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu