Volkswagen in anii 30

Fallersleben,1937

           Un loc si un an fundamentale pentru industria auto europeana,pentru ca reprezinta elementele cheie care definesc momentul de start pentru Volkswagen. Desi nu era noua,ideea de masina populara care a reprezentat resortul nasterii marcii incepe sa capete contur. In 1937,desi nu pare la prima vedere ,istoria automobilului avea deja cateva secole in care vorbim doar certitudini, pentru ca adevaratele origini sunt greu de fixat in timp.
          De pilda , Homer a vorbit despre vehicule cu autopropulsie. Da Vinci a si creeat unul, dovada fiind schitele sale , pe baza carora s-a obtinut un vehicul functional.


Masina lui Da Vinci




         Daca a existat mai mult de o serie de desene nu avem cunostinta .Dar in schimb, este cert ca in 1769 francezul Nicholas-Joseph Cugnot a realizatpentru armata franceza un vehicul cu abur care era capabil sa traga o greutatate de 4 tone si sa se deplaseze cu o viteza de 4 km/h . Mai mult acesta avea sa inaugureze in 1771 si seria accidentelor auto, facanduse zob de un perete.


Masina lui Da Vinci



         In 1789, americanul Oliver Evans obtinea primul patent in ceea ce priveste automobilele. El si-a pus in practica proiectul si , dupa 15 ani , realiza nu doar primul autovehicul din SUA , ci si cel dintai automobil-amfibie cunoscut.


Masina lui Dalimer

          Catre finalul secolului urmator,lucrurile au inceput sa se miste in ritm ametitor.Motorul cu combustie interna , imaginat cu doua secole in urma, a devenit realitate si a fost montat pe o masina. Din acest moment inovatiile s-au tinut lant , iar la final de secol XIX au aparut , in Franta , primii constructori, Panhard et Levassor(1889) si Peugeot(1891). Sunt urmati in sua de fratii Charles si Frank Duryea , care au fondat Duryea Motor Wagon Company , punand bazele industriei americane. La scur timp se infiinta Oldsmobile, cu prima linie de productie in 1902, si , in doar un an Cadillac si Ford fabricau mii de masini.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu